با انجام این روش قادر خواهید بود که چندین سال از سن قانونی خود جوانتر به نظر برسید. در عین حال کاهش شلی پوست، شادابی، برطرف شدن چروک های سطحی و عمیق را نیز هدیه خواهید گرفت.

از مزایای تزریق چربی این است که از بافت طبیعی بدن فرد استفاده می شود. پس احتمال حساسیت در این تکنیک نسبت به ژل (صفر) می باشد و همچنین کاهش میزان عفونت نیز از مزایای دیگر هست و طبق آمار این تکنیک شایع ترین تکنیک زیبایی است که در اروپت در حال انجام است.

اصول تزریق چربی:

تزریق چربی شامل مراحل مختلفی چون کشیدن و برداشت مقداری از چربی از قسمت هایی از بدن ( شکم، ران و پهلو) بوسیله ی سرنگ یا دستگاه مکنده و تزریق آن به نواحی که نیاز به اصلاح دارند ( صورت، لب و … ) با سرنگ و سوزن های مخصوص می باشد. از چربی برای حجم دادن به لب ها، خطوط طراف دهان، برجسته کردن گونه و چانه و اصلاح چین های عمیق و فرورفتگی در صورت یا نقایص و فرورفتگی ها در بدن استفاده می شود. این روش را میتوان به تنهایی در مطب یا همراه با سایر تکنیک های جراحی مثل لیفت صورت، لیفت ابرو و … در مراکز جراحی بکار برد. برای تزریق چربی، بسته به وسعت ناحیه درمانی از بی حسی موضعی، ارامبخش ها و بی هوشی عمومی ممکن است استفاده شود.

نتایج:

نتیجه ی اولیه درمان بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده است ولی به علت وجود التهاب و تورم بهتر است نتیجه نهایی درمان را پس از فروکش کردن تورم و التهاب بعنی ۲ تا ۳ ماه پس از درمان مشاهده نمود زیرا حجم نهایی چربی تزریق شده پس از این مدت به علت جذب مایعات آن کاهش می یابد. در نتیجه ممکن است به درمان مجدد نیاز شود. ماندگاری نتایج درمان از ۳ ماه تا ۲ سال متغیر می باشد. در صورت ترکیب با PRP مدت ماندگاری افزایش می یابد. جلسات درمانی مجدد باعث افزایش مدت ماندگاری نتایج می شود.

مراقبت پس از تزریق:

در طی ۲۴ ساعت اول پس از تزریق، بیمار باید از ورزش های شدید، قرارگرفتن بیش از حد در معرض نور آفتاب با گرمای شدید (سونا) و مصرف مشروبات الکلی پرهیز کند تا احتمال ایجاد قرمزی، تورم، خارش و درد محل تزریق کاهش یابد. تا ۳ روز باید از دستکاری محل تزریق خودداری کرده و به صورت طاق باز خوابیده و از خوابیدن بر روی صورت و نواحی درمان شده اجتناب کرد.

خطرات و عوارض:

در تزریق چربی همانند سایر روش های درمانی خطر بروز برخی از عوارض وجود دارد. عوارضی چون عفونت، خونریزی، تغییرات ظاهری، سفتی، ایجاد توده و قلنبه شدن، تشکیل کیست، سروما، محو شدن سریع، فرورفتگی و برجستگی ها در سطح پوست، نکروز چربی، نکروز پوست، ایجاد ظاهر غری قرینه از این دسته هستند که تمام این عوارض توسط پزشک برای بیمار توضیح داده می شود. همچنین افراد داوطلب باید بدانند که پر کردن خطوط اخم و نواحی اطراف بینی می تواند دارای ریسک ایجاد کوری و آسیب به سیستم عصب مرکزی داشته باشد. عوارض ناشی از بیهوشی و مواد بی حس کننده نیز در این روش وجود دارد.

عکس:

جهت تکمیل پرونده و اثبات اثر درمان قبل و بعد از تزریق چربی تعدادی عکس از چهره فرد داوطلب گرفته شده و در پرونده وی نگهداری میشود.

احتیاط ها:

تزریق چربی در افراد دارای بیماری های بافت همبند، نقص ایمنی، بارداری، استفاده از داروهای ضد انعقاد و وجود عفونت در ناحیه درمان از موارد احتیاطی می باشد.

هزینه:

هزینه ی کلی درمان توسط پزشک بعد از معاینه به فرد داوطلب گفته می شود و فرد داوطلب با اختیار و میل خود و آگاهی از اینکه تحت پوشش بیمه نمی باشد قبل از شرع درمان آنرا پرداخت می کند.

دکتر وحید عباسی

دکترای مدیکال- چهره شناسی و زیبایی شناسی مدیکال(کاسمتولوژی)

آدرس: شهر بهارستان، خ ایثار جنوبی، نبش البرز، مجتمع پزشکی پارس
تلفن هماهنگی: ۳۶۸۱۸۲۸۲-۰۳۱ و ۳۶۸۱۷۲۷۱- ۰۳۱                    مشاوره با همراه: ۰۹۳۸۷۷۳۳۹۶۱ (۹ صبح الی ۱۲)